Ga naar de inhoud

Professionele Leergemeenschap

samen leren in het vo-netwerk Verschillen als Kansen

  • PLG
    • Wat is een PLG?
    • Hoofdkenmerken PLG
    • Belangrijkste ideeën PLG
    • Praktijkvoorbeelden en -rapporten
    • Literatuur
    • Is mijn school PLG-proof?
    • Rollen schoolleider PLG
    • Links
  • Human Dynamics
    • Wat is Human Dynamics?
    • Drie principes
    • Persoonlijkheids-dynamiek
    • Ontwikkelprincipe
    • Human Dynamics en PLG
    • Praktijkhulp: kijkwijzers
    • Reflectiehulp: kaartenset
  • Interventures
    • Wat is een interventure?
    • Kenmerken interventure
    • Interventure en PLG
    • Praktijkvoorbeelden
  • Verschillen als Kansen
    • Het netwerk
    • Deelnemende scholen
    • Meerwaarde PLG
    • Programma en data
    • Waarde van het mentale principe
    • Bijeenkomst 16 maart
  • Contact
Professionele Leergemeenschap

Rollen schoolleider PLG

Verbiest onderscheidt drie rollen van de schoolleider in een PLG: cultuurbouwer, educator en architect. Welk gedrag of welke interventies zijn hieraan gekoppeld?

Klik hier om de checklist van Verbiest als PDF te downloaden.

Zoeken binnen deze website

  • PLG
    • Wat is een PLG?
    • Hoofdkenmerken PLG
    • Belangrijkste ideeën PLG
    • Praktijkvoorbeelden en -rapporten
    • Literatuur
    • Is mijn school PLG-proof?
    • Rollen schoolleider PLG
    • Links
  • Human Dynamics
    • Wat is Human Dynamics?
    • Drie principes
    • Persoonlijkheids-dynamiek
    • Ontwikkelprincipe
    • Human Dynamics en PLG
    • Praktijkhulp: kijkwijzers
    • Reflectiehulp: kaartenset
  • Interventures
    • Wat is een interventure?
    • Kenmerken interventure
    • Interventure en PLG
    • Praktijkvoorbeelden
  • Verschillen als Kansen
    • Het netwerk
    • Deelnemende scholen
    • Meerwaarde PLG
    • Programma en data
    • Waarde van het mentale principe
    • Bijeenkomst 16 maart
  • Contact
Professionele Leergemeenschap Ondersteund door WordPress